De eerste week deel 2 - Reisverslag uit Masqat, Oman van Nell Prins-Pfoster - WaarBenJij.nu De eerste week deel 2 - Reisverslag uit Masqat, Oman van Nell Prins-Pfoster - WaarBenJij.nu

De eerste week deel 2

Door: Marinel

Blijf op de hoogte en volg Nell

29 November 2015 | Oman, Masqat

Ook deze hele week stond in het teken van pasjes en inschrijven. Omdat we vorige week wel zonder pasje de club in mochten, dacht ik dat ik dat de tweede week ook mocht. André was gaan werken en ik wilde lekker gaan zwemmen. Helaas. Ik werd mooi tegengehouden, bij de slagboom, door de politie, die de controles doen. Not allowed, no pass. Ik maar weer met hangende pootjes teruglopen naar het appartement. Twee dagen later kreeg ik mijn pasje van de club, op de naam van Maria Prink. Geen idee wie dat is, maar we laten het zo, anders duurt het weer een poos voor ik naar binnen mag. een dag later moest ik smorgens om 6.45 uur met André mee naar PDO, Petroleum Development, Oman, waar hij werkt. We zouden met alle nieuwkomers in een busje naar het registratiekantoor gaan, voor een inzittenden kaart. Ik had een tijdelijk formulier gekregen, voor 1 dag, om het terrein van PDO op te mogen. Op de heenweg ging dat goed, maar terug bleek dat ik dat formulier had moeten inwisselen voor een ander formulier en dat had ik niet gedaan. Ik moest de bus uit en bij de poort wachten, totdat André zijn auto had opgehaald en mij naar huis kon brengen. Daar stond ik dan, voor de tweede keer in drie dagen was ik not allowed. Ik voelde me echt een buitenstaander en het voelde niet leuk. Gelukkig kwam André snel.
We hadden nu twee pasjes. Het derde pasje, de family identification voor PDO heeft André geregeld. Restte nog ons rijbewijs omzetten. Weer om 6.45 uur mee naar PDO. Geen problemen bij de gate, want ik had een pasje, met foto met blauwe achtergrond. Formulieren invullen en foto's inleveren met witte achtergrond. Uurtje wachten en toen naar de politie voor het rijbewijs. Ik moest eerst een ogentest doen. Gelukkig was dat ok. Daarna wachten totdat je wordt omgeroepen. Handtekening ergens op zetten en betalen en weer opnieuw wachten. Het werd ons teveel. Dus hebben we maar gevraagd of we het 's middags mochten ophalen.
Gelukkig hebben we nu alles geregeld en kunnen we een auto kopen. André heeft nog 1 week de auto van zijn werk. Daarna moeten we zelf voor vervoer zorgen.

  • 29 November 2015 - 20:52

    Wendeline:

    Ahhh Nell; dit is even doorbijten voor je! Liefs van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Nell

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 8220

Voorgaande reizen:

30 September 2015 - 01 Oktober 2017

Ons verblijf inOman

Landen bezocht: